Na tejto stránke môžete nájsť prototyp apletu umelého mraveniska. Je celkom jednoduchý a nie je príliš realistický. Je to adaptácia iného apletu, ktorý sme našli na Internete. Ten sa zaoberal termitmi, ale tie tiež spadajú pod všeobecný výraz agent, čo značí "objekt", ktorému je možné definovať jeho správanie (aspoň čiastočne) na základe informácie získanej agentom z prostredia. V originálnom aplete, sa svet skladal z dvoch druhov objektov: agentov a vnútorných objektov. Termity boli agenti a drevo vnútorný objekt. Všetky objekty boli umiestnené na obdĺžniku. Presnejšie boli umiestnení na toroide, vyzerá ako pneumatika. Tento toroid má tú vlastnosť, že ak termit opustí pole vpravo, objaví sa vľavo. Žiadny termit nevie o ostatných termitoch, sleduje jedine 3 jednoduché pravidlá:
  • pohybuj sa náhodne
  • ak máš pred sebou drevo a žiadne nedržíš, vezmi ho
  • ak máš pred sebou drevo a nejaké držíš, polož drevo

V aplete prezentovanom na tejto stránke nemáme len drevo, ale tiež jahody a syr. Našich agentov voláme mravce a zlepšili sme grafiku. Pravidlá boli upravené na dvíhanie a ukladanie rovnakého vnútorného objektu. Tiež sme v strede a okolo sveta pridali steny.

Ak nemáte z nejakých dôvodov nainštalovaný Java virtual machine, tu sú štyri snímky tejto simulácie v rôznych časových okamihoch. Zelená farba predstavuje trávu, 6ltá syr, červená jahody. Mravce sú čierne, steny zase červeno-čierne. Všetky obrázky sú zmenšené kvôli lepšiemu nadhľadu.

simul t1 simul t2>t1
Simulácia v čase t1 práve začína, drevo, jahody, syr a mravce sú náhodne umiestnené po svete. Simulácia v čase t2>t1. Môžete vidieť, že svet je viac štruktúrovaný ako v t1.
simul t3>t2 simul t4>t3
Simulácia v čase t3>t2 je ešte viac štruktúrovaná. Simulácia v čase t4>t3. V tejto chvíli sme schopní 4 bloky: jeden blok syru, jeden s drevom a dva jahodové bloky.

Dole sa nachádza bežiaci aplet. Ak ste pod Windowsom, skúste radšej použiť Netscape ako IE, bude to dvakrát rýchlejšie.


Späť na začiatok strany