Ciele projektu

Dve hlavné oblasti nášho zámeru sú:

  • Simulácia :
    Prvotný cieľ simulácie je vytvoriť čo najvernejšie umelé mraveniská. Tieto sa budú vyvíjať v závislosti od vonkajších zásahov užívateľa (výskumník alebo hráč). Každé mravenisko by mohlo mať iné prostredie a iný druh mravcov. Každá kasta mravcov (kráľovná, robotnica, bojovník) by mohli tiež mať iné správanie, ktoré by mohlo byť nastaviteľné užívateľom.

  • Encyklopédia :
    Môžeme sa nato pozrieť ako na časť projektu a prírodnej evolúcie pre tieto stránky.

Aktuálny stav

Prvý krok bolo vytvorenie týchto webových stránok. Druhý krok bolo postavenie dostatočne silného tímu, schopného plodných interakcií, ktoré nie sú možné medzi jednou alebo dvoma osobami. Tretie tisícročie je ako stvorené pre projekt. :)

Nábor

  • Webmaster
  • Hľadáme webmastra. Jeho/jej úlohou by bolo:
    • starať sa o vývoj webovských stránok, pozri ďalej detailnejší popis.
    • vytvárať prepojenia v stránkach encyklopédie
    • pridať vlastnosti pre podmenu
    • vytvárať procesy na automatické písanie webovských stránok a niektorých ich častí (možno pomocou XML a XSL). Toto by bolo dobre pre zoznamy liniek, pre stránku na sťahovanie pri pridávaní informácií k obrázkom (autor, dátum, miesto, druh, ...)
    • kontrolovať a pridávať linky venované projektu
    • navrhnúť zlepšenia pre webovské stránky (FAQs, vytvorenie spätnej väzby pre návštevníkov, ...)

  • Grafikov
  • Hľadáme počítačových grafikov, 2D alebo 3D. Ich úlohou by bolo:
    • spravovať zdedené zdroje, z ktorých sme už vytvorili ikony (3D modeling, POV-Ray)
    • vytvoriť nové ikony podľa daných požiadaviek
    • vytvoriť logo projektu s textom a bez textu
    • navrhnúť úplný grafický dizajn pre softvérové rozhranie a aplety

  • Biológovia/Biochemici
  • Hľadáme biológov alebo biochemikov. Ich úlohy sú nasledovné:
    • zbierať údaje (pheromony, priebehy teplôt, trvanie života, lokalizácia, ...) z literatúry a od výskumníkov mravcov alebo termitov a všetkých zvierat a rastlín, ktoré prichádzajú do styku s mravcami
    • navrhnúť, ktoré črty budú integrované do simulácie

  • Prekladateľov
  • Hľadáme prekladateľov do všetkých jazykov. Naše webovské stránky sú v súčasnosti zverejnené v angličtine a francúzštine. Preklady sú urobené pre poľštinu a španielčinu. Máme jednu stránku preloženú do nemčiny (predchádzajúci prekladateľ už nemá záujem). Niekoľko prekladateľov v súčasnosti pracuje na nasledujúcich verziách: arabskej, čínskej, českej, hebrejskej, talianskej a slovenskej. Iné jazyky sú vítané.
    Úlohou prekladateľov by bolo:
    • prekladať webovské stránky
    • prekladať grafické rozhranie softvéru a apletov
    • hľadať linky venované téme tohto projektu v ich jazyku

Jadro tímu

  Vedúci projektu : Xavier Outhier
  Záruka kvality : Carine Ilponse
  Vývoj : Carine Ilponse, Xavier Outhier
  Webové technológie : Gérard Vient, Xavier Outhier
  Biológia : Tomek Wlodarczyk
  Umelá inteligencia : Dimitris Vyzovitis, Xavier Outhier, Gérard Vient
  Preklad : Adam Gosselet (francúzština <> angličtina)
Tomek Wlodarczyk (angličtina <> poľština)
Rafael Yepes (angličtina <> španielčina)
Yu Jinqiang (angličtina <> čínština)
Róbert Kovalič (angličtina <> slovenčina)

Spolupracovníci

  Založenie projektu: Stéphane Bagnier, Jean-Michel Lekston
  Webove technológie : Lukas Marsalek
  Grafika : Lukas Marsalek, Paolo Veronesi

Partneri

V súčasnosti sme v kontakte s

  • Alexis Drogoul, výskumníkom v umelej inteligencii a autorom programu na simulovanie aktivity v mravenisku: MANTA.
  • Dominique Fresneau, etológ, ktorý používa program MANTA.
  • Abraham Hefetz, chemik, špecialista na feromóny hmyzu.

Sme otvorení spolupráci s inými partnermi. Radi by sme spolupracovali s odborníkmi (myrmekológovia, etológovia) alebo amatérmi. Tiež by sme radi spolupracovali s učiteľmi a ich žiakmi.
Môžete nás kontaktovať, ak máte záujem podieľať sa na našom projekte alebo ak sa chcete podeliť s nejakým materiálom (napr. obrázky a pod.) pre tieto stránky.

Manažment projektu

Ľudská stránka
Prvý zo všetkých cieľov tohto projektu je potešenie. Život je príliš krátky, tak sa treba z neho tešiť. Druhý čaro Internetu a tento projekt zrealizuje medzinárodný tím. Členovia sú z niekoľkých krajín (Česká republika, Francúzsko, Taliansko, Poľsko, USA, Slovensko). Budeme spolupracovať tiež s osobou z Brazílie. Je len na Vás, či predĺžite tento zoznam. :)

Technická stránka
Hlavnou snahou projektu je, že sa bude vytvárať postupne a každý krok projektu prispeje v niečom k jeho dokončeniu. Taktiež sa budeme snažiť udržiavať dôslednú dokumentáciu, aby sme uľahčili vstup nováčikom do projektu. Tento projekt nám tiež pomôže získať nejaké skúsenosti z projektového manažmentu. Budeme používať moderné metodológie obsahujúce objektovo-orientovaný dizajn (OOD) alebo Jednotný jazyk na modelovanie (Unified Modeling Language - UML) a Proces jednotného softvérového vývoja (The Unified Software Development Process).

História

  • Marec 2001: Plán vývoja quizz-appletu.
  • Január 2001: Definícia a špecifikácia quizz-appletu, ktorý by bol súčasťou encyklopedickej časti projektu.
  • December 2000: Interná dokumentácia, zbieranie biologických údajov, logo, reflexia na presnejšiu definíciu, ...
  • Október 2000: Vytvorenie nového tímu
  • September 2000: Prvé vydanie webovských stránok
  • Február 2000: Založenie projektu skupinou D2SET

Zvláštne poďakovanie

Radi by sme poďakovali týmto nasledujúcim osobám za ich pomoc:
   Božena a Francine za prečítanie prvého vydania týchto stránok a za množstvo pripomienok.


Späť na začiatok stránky