|
||||||||||||
|
||||||||||||
Dzięki tej stronie można zapoznać się z apletem sztucznego mrowiska. Prezentujemy tu dość prostą i niezbyt realistyczną symulację. Jest to adaptacja innego aptetu, znalezionego w Internecie. Dotyczy ona raczej termitów, ale najważniejsze w niej jest użycie agentów, którzy potrafią zdefiniować swoje zachownie (przynajmniej częściowo) na podstawie informacji otrzymywanych ze środowiska. W oryginalnym aplecie świat składa się z dwóch części: agentów i biernych obiektów. Termity są agentami, a kawałki drewna obiektami. Całość zlokalizowana jest w prostokącie. Kiedy termit opuści pole po prawej stronie, zaraz potem wychodzi po lewej. Każdy termit ma trzy proste zadania:
W poniższym aplecie mamy nie tylko drewno, ale także truskawki i ser. Nazwalismy agentów mrówkami i ulepszyliśmy grafikę. Zasada działania apletu została zaadoptowana na potrzeby agentów przenoszących bierne obiekty. Dodalismy także ściny dookoła i w środku pola. Nawet jeśli nie posiadzasz Java virtual machine lub masz jakieś problemy z uruchomieniem apletu, możesz obejrzeć 4 migawki wzięte z tej samej symulacji z różnym czasie. Zielone plamki to trawa, czerwone - truskawki, a żółte - ser. Mrówki są czarne a ściany czerwone. Rozmiar obrazów został zredukowany, aby ułatwić spojrzenie na całość.
Poniżej powinien znajdować się uruchomiony aplet. Jeśli używasz Windowsa wyświetlaj tę stronę raczej przeglądarką Netscape niż IE, wtedy prędkość wzorsnie w dwójnasób. |
||||||||||||
Do góry |